Kursusnyhed:
Få to sammenspilsmetoder på ét kursus (mellemtrinnet og opefter)
Få to sammenspilsmetoder på ét kursus (mellemtrinnet og opefter)
Rytmisk
sammenspil med hele klasser er en udfordring for mange skolelærere:
·
Hvordan
organiserer man undervisningen?
·
Hvordan
indstuderer man musikken?
·
Hvilke
arrangementer kan man anvende?
·
Hvordan
aktiverer man alle elever
·
Etc.
På dette kursus får man to forskellige metoder til arbejdet med rytmisk sammenspil på mellemtrinnet: en lærerstyret og en elevstyret. Begge metoder er kendetegnet ved at frembringe velklingende og svingende musik med hele klasser på kort tid. Kursisterne får således to forskellige og effektive sammenspilsmetoder til brug i undervisningen.
På dette kursus får man to forskellige metoder til arbejdet med rytmisk sammenspil på mellemtrinnet: en lærerstyret og en elevstyret. Begge metoder er kendetegnet ved at frembringe velklingende og svingende musik med hele klasser på kort tid. Kursisterne får således to forskellige og effektive sammenspilsmetoder til brug i undervisningen.
Stefan Teilmann
Laub Nielsen - Det spiller I og II – www.rytmisksammenspil.dk
Indstudering af
groovebaseret musik i puls – alle er aktiveret indenfor 10 minutter.
Ken Dolva - Sammenspil med QR-koder - Ken Dolvas musiklærerblog
Elever
indstuderer selv roller vha. instruktionsvideoer på smartphones og tablets. Et
eksempel på, hvordan it kan implementeres i undervisningen.
Kan de to
metoder forenes? Og hvordan laver man sine egne instruktionsfilm og QR-koder?
Det vil vi kurset også give svar på.
Det spiller I fik en andenplads i konkurrencen om
undervisningsmiddelprisen 2015
Sammenspil med QR-koder II er indstillet til
undervisningsmiddelprisen 2016
RYTMISK SAMMENSPIL MED HELE KLASSER (MELLEMTRIN) OG
VALGHOLD UD FRA NY SMART METODE!
Det kan ikke være meget nemmere! Eleverne får udleveret et
ark med QR-koder. Ved hjælp af en smartphone eller tablet skanner de en kode og
ryger ind på en instruktionsfilm, hvor de selvinstrueres til at spille den
pågældende rolle. Et stort pres er dermed taget af musiklærerens skulder. På
baggrund af de populære sammenspilsbøger ”Sammenspil med QR-koder” (november
2014) og ”Sammenspil med QR-koder 2” (november 2014) af Peter Mikkelsen og Ken
Dolva stifter du bekendtskab med en håndfuld velswingende sammenspilsnumre, som
er oppe i tiden, alle med QR-koder og instruktionsfilm til alle de musiske
roller. Lige til at bruge i undervisningen. Og vi prøver selvfølgelig at spille
de forskellige numre sammen, samtidig med at du lærer metoden at kende. Det
bliver både sjovt og anderledes…
(Bøgerne indeholder bl.a. numre som Endeløst af Rasmus Walter, DJ Blues af Panama, Ahr Der af McEinar, I Havana af Hovgaard Nielsen, Kegle af Sys Bjerre, Nede med koldskål af Klumben m.fl. og Partytime af Bjarne List Nissen).
(Bøgerne indeholder bl.a. numre som Endeløst af Rasmus Walter, DJ Blues af Panama, Ahr Der af McEinar, I Havana af Hovgaard Nielsen, Kegle af Sys Bjerre, Nede med koldskål af Klumben m.fl. og Partytime af Bjarne List Nissen).
KURSUS 2:
KLÆDT PÅ TIL SAMMENSPIL MED HELE KLASSER PÅ MELLEMTRINNET
KLÆDT PÅ TIL SAMMENSPIL MED HELE KLASSER PÅ MELLEMTRINNET
- gør dig selv overflødig.
- spar tid på forberedelse.
- alle elever er aktive og engagerede på én gang.
- bygger på nyeste principper og metoder indenfor sammenspil
(bl.a. rotation samt indstudering vha. QR-koder, der leder til instruktionsfilm).
- didaktisk velbegrundet.
- slidstærke, svingende og iørefaldende numre som eleverne er vilde med at
spille.
- spar tid på forberedelse.
- alle elever er aktive og engagerede på én gang.
- bygger på nyeste principper og metoder indenfor sammenspil
(bl.a. rotation samt indstudering vha. QR-koder, der leder til instruktionsfilm).
- didaktisk velbegrundet.
- slidstærke, svingende og iørefaldende numre som eleverne er vilde med at
spille.
KURSUS 3:
KLÆDT PÅ TIL
SAMMENSPIL MED HELE KLASSER I INDSKOLINGEN
- alle elever er aktive og engagerede på én gang.
- bygger på nyeste principper og metoder indenfor sammenspil (rotationsprincippet)
- didaktisk velbegrundet.
- grundlæggende sammenspilstræning.
- sjove musikalske lege og fortællinger.
- udforskning af klang og rytme på instrumenterne (bl.a. en fantasirejse).
- enkle og brugbare sammenspilsnumre lige til at bruge i undervisningen.
Jeg kan desuden tilbyde kurser, der knytter
sig direkte til de bøger, jeg har skrevet:
- Sammenspil med rotation – med brug af instruktører (mellemtrinnet)
- Sammenspil med rotation – med brug af instruktører (indskolingen)
- Sammenspil med QR-koder (fra 4.-9. klasse)
Respons fra kursusdeltagere:
--> Godt - relevant - vi fik prøvet det af.. Gav virkelig god mening.. meget inspirerende
--> Godt - relevant - vi fik prøvet det af.. Gav virkelig god mening.. meget inspirerende
--> Gode ideer, dejlig konkret, godt selv at have fingrene i det
--> Superfedt
--> Super godt og relevant.
--> Dygtig og kompetent underviser
--> Inspirerende og fine ideer
--> Gode ideer, behagelig måde at undervise på
--> Det var rigtig inspirerende og dejlig praktisk!
--> Dejlig konkret og fornyende!
--> Godt at vi kunne fordybe os i musikken
--> Godt – passede fint med kursusbeskrivelsen
--> Super godt og brugbart i den daglige undervisning
--> Gode ideer til en ny måde at gribe sammenspil an på
--> Superfedt
--> Super godt og relevant.
--> Dygtig og kompetent underviser
--> Inspirerende og fine ideer
--> Gode ideer, behagelig måde at undervise på
--> Det var rigtig inspirerende og dejlig praktisk!
--> Dejlig konkret og fornyende!
--> Godt at vi kunne fordybe os i musikken
--> Godt – passede fint med kursusbeskrivelsen
--> Super godt og brugbart i den daglige undervisning
--> Gode ideer til en ny måde at gribe sammenspil an på
Kontakt Ken vedr. kurser på tlf. 20448446.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar